Monday, February 16, 2009

Huru-hara untuk seketika

Semuanya sebab nak hantar dokumen2 persatuan/kelab ke bahagian HEP pada 17/02/09, then saya pun jadi tak tentu hala (yang mana nak didahulu kan yang mana nak dikemudian kan)...... oh, iam confuce??????
Saya ada 2 tanggungjawab:
  • sebagai presiden Persatuan Sains
  • sebagai Setiausaha persatuan kebudayaan dan kesenian yang lama
But i take it step by step..

1st: apa yang perlu saya buat adalah nak buat pembubaran dan perlantikan ahli jawatan kuasa yang baru...
  1. untuk persatuan sains, saya dan wakil ajk yang len telah berjaya buat pembubaran dan perlantikan yang baru... alhamdulillah legarasanya... tapi ia tak berakhir ngan kelegaan itu sahaja... saya kena buat meeting lagi nak minta "benda" yang diperlukan tuk dokumen yang nak dihantar tuu... tadi petang jam 1-2pm (16/02/09) alhamdulillah meeting tuu saya conduct dengan jayanya... Esok pagi insyaAllah Setiausaha saya akan hantar dokumen tuu...
  2. Then kami juga bincang nak buat program tuk persatuan sains dalam semester nee.. banyak juga perancangan, tapi geraknya lum tahu lagi... harap2 lah semua perncangan tuu diizinkan oleh yang Kuasa tuk kami melaksanakannya... nee lah tugas yang perlu diselesaikan..
  3. nak pastikan persatuan sains 2009 nee persatuaan yang aktif dalam segala bidang jadi saya kena lebih komitment lah... tuu azam saya jadi presiden tuk persatuan nee.... dengan izin Allah.. amin.
  4. untuk persatuan kebudayaan dan kesenian(pkk) plak, saya buat persiapan meeting (buat notis, tempah bilik and cari orang) sorang diri...saya start 15/02/09 malam lagi.. saya buat nee because of rasa tanggungjawab sebagai S/U tuu mashi ada dalam diri nee... nanti kata orang lepas tangan plak, biasalah saya nee jenis orang yang suka jaga diri daripada di kata orang (kalau kata baik tuu tak kisah lah, kalau kata "TUT", ah tuu saya kisah....)
  5. Tapi bila tiba masa nak meeting 8.30pm saya terima mesej daripada Jessy (classmate saya juga) dan bermulalah perbualan kami.. dia mulakan dengan
  • " Usmn man ko?" saya pun replay "Jam 8.30 mula. Masih d bilik. B'siap. Ko?"
  • "sini d blk sumber" saya replay "Yup. Bh. Kejap, ada dah org?"
  • "Da cls la usman. cls prep" saya replay lagi "Ah...Ya, sy dah bookinglah."
  • "Mmg dlm jdual pla." saya pun replay "Oh. D bilik kuliah c 2"?
  • Last-last dia hantar "Da jg.."then saya stop mereplay tuk fikir apa perlu saya buat tapi dalam fikiran saya (macam mana lah nee? matilah saya... mesti benda nee jak menimpa saya bila booking bilik) ".........Tapi finaly dengan usaha dan idea yang tetiba datang menyelesaaikan segalanya.. saya pinjam kunci bilik JPK ngan c Jumardi tuk di guna conduct meeting tuu... Alhamdullilah sumenya ok...
2nd: semasa meeting PKK, abg Adzley ada sebut tuk cari penasihat baru PKK.. Dalam hati saya ("semmpat kah nee nak cari sebelum esok, kan dokumen tuu nak hantar esok 17/02/09").... saya pun ada juga perasaan nak give up, tp Allah beri kekuatan dalam diri saya nee supaya berjuang sehingga sumenya selesai... then saya terfikir nama Sir K (bukan nama sebenar).... nak tahu sapa penasihat baru kami???? Joinlah persatuan kami... u all are invited to join our comitee.

Rasanya sampai tu jelah cerita saya... tp pengajaran drpd pengalaman saya ne "walau huru-hara sekali pun keadaan kamu, kena handle it step by step.... coz huru-hara tuu hanya tuk seketika, InsyaAllah...... apa2 pun sume tuu dari kita dengan izin yang Maha Kuasa...

4 comments:

Franky Boy said...

semuanya akan ok.. macam sama ja kita dulu tu.. saya presiden pkk, s/u persatuan sains.. tebalik ja persatuan, tapi jawatan sama.. all the best..

BayuKK said...

Huru hara...rushing best aper. :p

sebab itu yg membuatkan kita akan sentiasa berfikiran 'kreatif'.


The way you solved the probem 'step by step' ...memang ngam.

coz kita kena jadikan ia sebagai satu 'cabaran' then secara tidak langsung kita akan belajar banyak benda yg sememangnya kita tak nampak ...'benda' apa yg dimaksudkan...satu hari nanti ko sendiri akan tahu.

ERmmmm sapa MR. K tu...ahaks.

Jumardi_Alkhawarizmi said...

wow.. boleh tu kaw handle... tapi jan over sangaat berjawatan... nnt pointer teruk lak.. palis2

m@nn said...

apa2 pun. tq 4 the support and the advice......