Wednesday, February 18, 2009

Perubahan Yang Akan Di Buat..

Kalau sebut je perkataan "Persatuan Kebudayaan dan Kesenian (PKK)", ramai pelajar UiTM Sabah akan bertanggapan "ala, kelab budak2 lembut jak tuu"..... Jadi azam saya sebagai setiausaha PKK sesi Dec 08- April 09, saya akan mengubah tanggapan kolot itu (biar pun ianya susah) walau beribu tentangan dan dugaan yang bakal melanda..

Tetapi perubahan nee memerlukan sokongan dan dorongan ahli PKK sendiri dan semua pelajar UiTM. Saya suka menggunakan cara "step by step" in problem solving, Dalam kotak pemikiran saya sekarang ne.

  • Time KARKOL (anjuran JPK), saya ame peluang nee tuk membuka satu Booth yang khas tuk PKK. Dimana saya dan ahli yang lain akan memperkenalkan apa sebenarnya PKK nee.
(Kalau nak tahu jangan lepaskan peluang anda tuk mengunjungi Booth kami)
(Kedatangan anda sangat dialu-alukan)

  • Mengambil konsep "di bawah satu payung".. Dimana, atas nama PKK terletaknya banyak benda didalamnya... I mean under PKK saya nak wujudkan:
  • Kelab Tarian (sedia ada)
  • Kelab Nyanyian / kelas vokal
  • Kelab Kompang (dalam perancangan) / Nasyid
  • Kelab Koir / piano (dalam perancangan)
  • Kelab Seni / Lukisan
  • Dalam masa terdekat nee, saya berusaha tuk menarik lebih ramai pelajar untuk menyertai kami dalam PKK. Aktiviti Khidmat Masyarakat dalam perancangan yang memerlukan 50 orang (untuk aktiviti cuti semester nee). The location we'll decide among us..
Mean kesemua 5 kelab tuu under PKK. Tetapi perancangan nee akan saya suarakan dan bincangkan di kalangan ahli PKK.. Apa2 pun semua perancangan nee saya harap dapat dilaksanakan, sekalugus dapat mengubah persepsi pelajar UiTM Sabah tentang PKK...

I need ur support.. Tq


2 comments:

Franky Boy said...

boleh join ka tu aktiviti masa cuti sem tu?? hehe..

m@nn said...

blh bah frank.. kenapa plak tak blh....