Saturday, February 21, 2009

Letihnya....

Jam 8.00 am tadi saya bagun, take shower and ready to do our Biology project (water sampling at Kg Lokub River)... Siap2, saya and group member p tunggu bas kat bustop kluster A... Punya lama bus tuu datang, sekitar jam 11.45am sampai IP (nak beli tali and makanan) then singgah kejap mintak ikan terbuang kat Kg tuu, tapi perut ikan je dapat (syukurlah).... sampai jak dilokasi tuu, melihat keadan air yang surut dan kotor ditambah lagi cuaca yang terik.. Huhuhu rasanya nak pulang jak, tapi apakan daya saya (30 markah tuu jo.. nelah subjek yang boleh nak skor A, AMIN)...

Actually kami ada 3 point nak ame water sampling tuu (saya ame data tentang disolved O2 in water).. Masuk jak dalam mangrove tuu, lumpur menjadi permaidani kami, dahan2 dan pokok2 menjadi penyambut kami, panas terik dan debu2 menjadi hidangan kami dan data2 menjadi matlamat kami... Siap dah kat 1st point, c Jumar ame keputusan tuk buat water sampling tuu dengan perahu... Bincang punya bincang akhirnya dapat juga sewa perahu tuu dari orang Kg ci tuu.. (RM 20..... RM 10..... last2 kami mintak RM 5), then saya and members yang len mendayung perahu tuu bermula di 1st point until 3rd point...

Sudah lah panas, time di point ke-3 tuu ada lagi benda kuning saya ter"em".. pyalah saya geli, tak perasan plak benda tuu ada kat tangan saya.... Biasalah, kan kawasan sungai...
Habis jak, saya terus mandi and tido...

"kring" "kring".... Bunyi phone saya menggangu lelapan mata saya time tuu... saya pick up phone tuu, rupa2 nya sir K call.. "ok bersiap cepat jogging kita" katanya... "em" dengan nada penat dan mengantuk saya bagi respone...

Likas menjadi tempat kami tuk bersenam.... Saya jogging mengelilingi tasik tuu sebanyak 3 round tanpa hentilah.... Penat nya, tapi kepenatan tuu di ubat dengan makanan kat kedai makan kat KK tu (tak sure nama gerai makan tuu, ala warung2 jak).... Alhamdulillah sedap juga makanan di sana... TQ sir K 4 the pay...

Then kami balik p UiTM, pya laju sir K pandu keta... Tapi syok jugalah... tak payah p jauh2 makan angin dalam keta pun boleh.. huhuhuu..... Apa2 pun, hari ini adalah hari yang sangat memenatkan bagi saya..

1 comment:

BayuKK said...

di sadung bha tu...:P